[CRACKS] ist eine Tanztheater-Bühnenkomposition, die sich um eine weibliche Figur in einem hektischen mentalen und physischen Zustand dreht. Es werden Erinnerungen anderer Frauen hervorgehoben, die universelle Themen von Liebe, Macht und Tod reflektieren.
Theater in Berlin am 20.03.25: [CRACKS]

[CRACKS] is a dance-theatre stage composition (solo performance), the third collaboration between the Greek poet and performer Christina Kyriazidi and the Icelandic composer Smári Gudmundson.
It revolves around a female figure in a frantic mental, physical, and verbal rampage. An anonymous woman from whose body memories of other women emerge: a woman refugee in a foreign land, Antigone walking to her earthen tomb, Medea contemplating her unspeakable crime, Phaedra and the desperate lover of Jean Cocteau’s „Human Voice“. The invisible thread that connects these women is WOMAN’s relation with love, power, and death.
The heroine clashes with the memories she carries, memories that belong to her space-time, and others that emerge despite herself from the landscapes of the female collective unconscious. She is constantly changing voices and languages, uttering sounds, singing, and narrating. The dramaturgy progresses with leaps of associations, as words come out of her in a non-linear way, and only fragments of different stories survive. Her struggle is internal and transcends her biography to become universal.
[CRACKS] is a tragic dizzying dance, a plunge into the heroine’s subconscious, oscillating between sanity and madness, between memory and oblivion, between life and death. A woman, without a specific name, who carries all the voices and all the female archetypes. From the silence of oblivion to the cry of assertion, primordial female forms within the body of a random woman, countless cracks revealing axles of different conflicts. A performance about the light and darkness of the female soul.
The stage composition [CRACKS] combines theatre, dance, and music. It is based on the poetry of Christina Kyriazidi, with additional references to Jean Cocteau’s „Human Voice“, and the characters of Antigone, Phaedra, and Medea from different authors (Sophocles, Euripides, Jean Anouilh, G. Ritsos, Heiner Müller). It includes original music by Smári Gudmundson.
The performance is mainly in Greek, including Spanish, French, and German with English over titles.
Poetry, Direction, Performance: Christina Kyriazidi
Music: Smári Gudmundsson
Costume design: Eleni Nomidi
Light design: Nefeli Koumiotaki
Production: Our Stories AMKE
Dauer: 47 Minuten
ACUD-Theater Tickets: https://www.acud-theater.de/programm/5583-cracks.html
Theater
10.00-15.00 €
Alternativer Kunstverein Acud e.V.
ACUD Theater
Veteranenstraße 21, 10119, Berlin
Do. 20.03.25 20:00
Bewertungen
Das ACUT-Theater in Berlin-Mitte wird als ein kleines Altberliner Hinterhoftheater mit marodem Charme beschrieben. Der Theaterraum ist über drei Etagen alte Holzstiegen erreichbar, die Wände sind abgebröckelt, aber übermalt und spiegeln das Leben wider. Die Vorstellungsraum bietet Platz für circa 50 Personen und die Plätze sind gut gefüllt. Die Veranstaltungen im Theater sind anspruchsvoll inhaltlich und werden von talentierten Schauspielern und Schauspielerinnen aufgeführt. Das Theater hat einen besonderen Charme und ist ein empfehlenswerter Ort für kulturelle Veranstaltungen.
Die Bewertungen der verschiedenen Veranstaltungen im ACUT-Theater sind durchweg positiv. Die Besucher loben die kreativen Inszenierungen, die gesellschaftskritischen Aspekte und die Qualität der Darsteller. Die Atmosphäre im Theater wird als besonders und einladend beschrieben. Die Besucher haben die Vorstellungen genossen und empfehlen das ACUT-Theater weiter. Insgesamt wird das ACUT-Theater mit 4,57 von 5 Sternen bewertet.